Càtedra Escacs, Educació i Desenvolupament Cognitiu

escacs2.jpg_84463052
La càtedra d'escacs, educació i desenvolupament cognitiu té la finalitat de contribuir a difondre la pràctica dels escacs en el sistema educatiu i la societat en general.

La càtedra col·labora amb l'Observatori Escacs i Educació de la Universitat de Girona, la Federació Catalana d'Escacs, el Departament d'Ensenyament i amb el grup de Neurociència Educativa de la Universitat de Graz (Àustria).

Més concretament, la càtedra té com a objectius principals:

1) La introducció dels escacs en el currículum educatiu com a recurs útil per potenciar el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament lògico-matemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta.
2) Assessorar a l’administració educativa en quan a la introducció del joc i el desplegament curricular dels escacs.
3) Potenciar l’ús i el coneixement didàctic dels escacs en els estudis de les facultats d’educació i la seva integració en el currículum.
4) Establir una línia de recerca centrada en determinar la influència i interrelació dels escacs amb el rendiment acadèmic i determinats factors psicològics i socials.
5) Potenciar la recerca multidisciplinar bàsica i aplicada sobre els escacs.

DIRECTOR: Angel Blanch Plana

Universitat de Lleida